Barcelona

Hei allemaal!

Het is alweer een weekje geleden dat ik naar Barcelona ging, erg jammer want het was ontzettend leuk! Wij gingen één dagje naar Barcelona (want het was vanaf de camping 2 uurtjes rijden). Van te voren hebben we het een en ander uitgezocht wat we wilden gaan doen. Op ons lijstje stond de El Gòtic kathedraal, Plaça de Catalunya, Sagrada Familia en Park Guell. Omdat deze bezienswaardigheden best wel ver uit elkaar liggen gingen we met de hop on - hop off bus. Dit is een bus die door heel Barcelona rijdt en op bekende punten stopt, ideaal dus! 

Als eerst gingen we naar de El Gòtic kathedraal, echt een hele mooi kathedraal ontworpen door Gaudi.






Daarna stapten we weer in de bus, we reden toen door naar Plaça de Catalunya dit is een heel groot plein/winkelstraat en zitten hele bekende winkelketens zoals ; Topshop, Bershka, Urban Outfitters, Mango, Pull&Bear en nog héél veel meer. Ik ben niet bij een winkel binnen geweest omdat het een beetje veel tijd kostte wat ik wel jammer vond, maar gelukkig zitten ze wel allemaal in Nederland!

Een foto van de Urban Outfitters genomen vanuit de bus.



De bus reed vervolgens verder naar de Sagrada Familia dé wereldberoemdste kerk van Bracelona. Deze kerk is nog niet af maar ze verwachten dat de kerk in 2026 pas af is haha! Dat duurt nog lang dus, maar alsnog is het een erg mooie kerk om te bezichtigen. 



Hier zie je de kerk vanaf een afstandje, een erg grote kerk zo te zien. Aan de achterkant van de kerk zijn allemaal mooie figuurtjes in gemaakt. Naast de Sagrada Familia ligt een parkje daar kun je heerlijk picknicken met uitzicht op de Sagrada Familia. 

Als laatste zijn we naar Park Guell gegaan, dit is een park ontworpen door architect Gaudi. Dit park leek mij echt gaaf. Toen we het park binnen liepen zagen we een kaart waar op stond een betaald en gratis gedeelte, dus je moest voor het grootste stuk park (met de meeste kunstwerken) betalen. Om dat stuk park te bezichtigen moest je met een groep mensen gaan waarmee je een soort rondleiding kreeg. We konden echter pas rond 6 uur aan die 'rondleiding' beginnen want eerder zat al vol. Het was toen pas 4 uur ofzo.. Dus we vonden dat een beetje zonde om 2 uur te gaan wachten, dus we zijn het gratis gedeelte in gegaan. Wat tevens ook erg leuk is! Ik heb hier wat leuke fototjes van het park.

- Dit was bij de ingang van het park- 



- Hier had je een erg mooi uitzicht over heel Barcelona, met op de achtergrond de Sagrada Familia en de zee - 





- Selfieeeeee - 


Wat overige foto's van Barcelona 






Dit was dan mijn artikel over Barcelona! Ik vond het echt super leuk en ik hoop dat ik er snel weer naar toe mag en dan ga ik ook lekker winkelen :) 

Love, 
Anne

























0 reacties:

Een reactie posten

 

Hoe ben jij op mijn blog gekomen? :)